логотип освітнього агентства Аспект

"Аспект" - навчання за кордоном
Нам довіряють своїх дітей понад 25 років!

АСПЕКТ

вул. Льва Толстого 25

Київ

Україна

Схема проїзду

Нейробіка – революційна методика для ефективної роботи мозку

3110

Кількість інформації, яку необхідно обробляти людині щодня, надзвичайно велика. Якщо поглянути на навчальні плани Ваших дітей, то залишається тільки дивуватися, як підліткові вдається тримати у пам'яті всі ці терміни, поняття, правила та формули. Сфери знань дуже різноманітні, кожен викладач хоче, щоб підопічні робили особливий акцент саме на його предметі. Якщо ж говорити про середню освіту за кордоном, то тут вимоги до учнів ще вищі. Як же допомогти мозку в обробці такої кількості даних?

Відповідь на це запитання спробував дати американський вчений Лоуренс Катц. В одній із своїх книжок («Збережіть свій мозок живим») професор описує незвичайну методику стимуляції мозкової діяльності. Корисною вона буде як для підлітків (для концентрації та напрацювання здібностей мультизадачності), так і для їхніх батьків (для підтримки мозкового тонусу).

Звернемося до історії

Нейрон

Методика ґрунтується на відкритті американських вчених, що було зроблене у 1998 році. Дослідники заявили, що нервові клітини все ж таки відновлюються, причому не тільки у дітей, але й у людей старшого віку. Справа в тому, що причиною погіршення мозкової діяльності в ході старіння організму є не відмирання нервових клітин, а виснаження дендритів – відростків нейрона, за якими, власне, сигнали від різних органів і передаються в органи вищої регуляції ЦНС. Виявляється, вони поводять себе подібно до м'язів: відсутність тренувань провокує атрофію. У результаті нервові імпульси не передаються, а реакції сповільнюються. І якщо раніше вважалося, що здатність вирощувати нові дендрити – прерогатива виключно дитячого організму, то після 1998 року цей міф розвінчаний.

Спираючись на це твердження, Катц і розробив основні принципи нейробіки – «аеробіки для мозку».

Сутність нейробіки

Це низка вправ, спрямованих на нестандартну діяльність мозку. При цьому задіюються всі 5 органів чуття, а отримана від них інформація комбінується у максимально нетрадиційному варіанті. Тобто мозку доводиться створювати нові нейронні зв'язки, формувати асоціативні ряди. Як результат керівна система організму знаходиться у збудженому та активному стані, що сприятливо впливає на її працездатність. Таким чином, головним слоганом методики можна вважати заклик: «Геть звички, дійте нестандартно!»

Принципи нейробіки

ракети вилітають із розлому в землі

  1. Поєднуйте роботу двох і більше органів почуттів.
  2. Акцентуйте увагу на тому, щоб у звичній ситуації органи чуття діяли по-новому, у незвичному для себе амплуа.
  3. Під час виконання вправ використовуйте різні види уваги (довільну/мимовільну) і різний ступінь концентрації (чергуйте повну зосередженість і відносне розслаблення).
  4. Зраджуйте звичному, надавайте перевагу новому.
  5. Нюх – єдине відчуття, яке має безпосередній зв'язок з мозком. Тому спогади, пов'язані з запахами, є найбільш стійкими. Пам'ятайте про це!

Вправи з нейробіки

Найпрекрасніше те, що вони не вимагають якогось додаткового оснащення чи навіть виділення окремого часу. Така зарядка легко вписується у повсякденний графік і поєднується з різними буденними справами.

Перед відправкою Вашої дитини до школи за кордоном обов'язково ознайомте її з наступними вправами. Це досить весело, а головне – корисно.

дерево, інфографіка

1.Шукаємо зв'язок.

Прогулюючись вулицею, Ви побачили 2 предмета (будь-які, що привернули увагу). Що між ними спільного, чим вони пов'язані? Колір, форма, розмір, призначення? Проаналізуйте.

2.Робота неробочою рукою.

Напевно, багато хто практикував подібне у дитинстві. Безумовно, писати лівою рукою для правші надзвичайно складно. Букви виходять кривими, розібрати їх досить складно. Однак така задачка відмінно простимулює Ваш мозок, так ще й допоможе на вкрай інформативній лекції: втомилася одна рука – робіть нотатки іншою! Застосуємо принцип зміни рук і до інших дій: почистити зуби, пограти в бадмінтон, загалом до всього, на що вистачить фантазії.

3.Міняйте інтер'єр.

Часто підлітки в якості протесту або просто самоствердження хочуть облаштовувати кімнату по-своєму. По можливості, дайте йому цю творчу свободу. Зміна обстановки, навіть перекладання речей з полиці на полицю (у побуті зветься прибиранням) сприяє формуванню нових нейронних зв'язків.

4.Закривайте очі.

Наприклад, під час вечірнього або ранкового прийняття душу. Закрийте очі, прислухайтесь до шуму води, відчуйте запах хлорки... :) Жартуємо, звичайно. Але суть вправи проста – таким чином, Ви активуєте інші, нетипові для цієї ситуації органи почуттів.

5.Пробуйте щось нове.

Так, «щось нове» для підлітка – фраза неоднозначна. Але спробуйте обіграти її у вигідному для себе світлі. Знайдіть якісь цікаві розваги (квеструми, картинг і т. п.) та подаруйте своєму чаду заповітний сертифікат. Виявляється, у перспективі це може посприяти його успіхам у навчанні.

Парашут

6. Використовуйте асоціації.

Дитині досить часто потрібно запам'ятовувати якісь переліки. Виявляється, робити це можна за допомогою асоціацій. Нехай обере вдома або в класі будь 10 предметів і запам'ятає їх у певній послідовності, створивши якусь закономірність. А наступного разу, коли йому доведеться зіткнутися зі списками, нехай проводить паралель з цими предметами. Пункт 1 – це шафа, пункт 2 – стіл і т. д. Тренери з нейробіки впевнені, що така вправа допоможе добре натренувати пам'ять.

7.Ігри.

Дозвольте підлітку побути малюком. Сьогодні досить популярними є різні антикафе, де відвідувачам пропонують пограти в командні ігри типу «Уно», «Аліас», «Актівіті» і т. д. Насправді такі розваги задіють кілька органів почуттів, що сприяє тренуванню мозку. А додаткове збудження у вигляді адреналіну тільки посилить ефект.

Такі вправи дуже допомагають підлітку хорошу службу не тільки на даний момент часу, але і в майбутньому.

Оцінка: 
Голоси відсутні

Поділитися: