Напередодні Міжнародна некомерційна освітня організація AFS Intercultural Programs оголосила результати досліджень щодо ставлення молодого покоління до освіти за кордоном.
Інформація була зібрана на основі відгуків 5,255 студентів з 27 країн з березня по грудень 2016. Опитування показало, що шість з десяти представників Покоління Z (діти, які народилися приблизно після 2000-го року) віком 13-18 років роздумують над навчанням за кордоном. З цих показників від 57% до 75% студентів пояснили свою мотивацію виїхати за кордон бажанням поринути у нову культуру.
Як показали дослідження, покоління Z більше за інших поколінь піклується про мультикультурний розвиток власної особистості. Про це заявив CEO організації AFS Деніел Обст. Навіть не дивлячись на останні події у світі, які вказують на те, що не кожен куточок світу є доброзичливим і безпечним, сучасна молодь стрімко рветься за межі власної країни. Більш того, покоління Z прагне не тільки відвідати інші країни в туристичних цілях, але і отримати справжній автентичний досвід, подивитися на відвідувану країну очима місцевих жителів. За підсумками опитування в усіх країнах студентів поділили на чотири категорії, відштовхуючись від їх можливостей і причин поїхати вчитися за кордон:
- Resume Packers: мають великі фінансові ресурси і зосереджені на своєму кар'єрному розвитку.
- Academic Achievers: мають обмежений бюджет, але, як і «Resume Packers» ставлять за мету свою освіту і кар'єру.
- До Cultural Floaters відносяться студенти, які мають великі фінансові можливості, але вмотивовані не стільки академічним, скільки культурним розвитком.
- Остання категорія Cultural Hitchhikers складається зі студентів з обмеженими фінансами і бажанням отримати культурний досвід.
Майже третя частина опитаних студентів заявила, що вартість навчання і проживання не впливає на вибір країни, що по приїзду вони мають намір знайти найбільш доступне за ціною пропозицію. 19% заявили, що зовсім не відштовхуються від вартості навчання та 12% стверджують, що шукають варіант в рамках свого бюджету.
Крім вартості, при виборі країни, велика кількість студентів віддає перевагу можливості навчатися на англійській мові, а також репутації навчального закладу. Друге, однак, уже стоїть на рівні з можливостями культурного розвитку і можливостями поза академічних напрямків, - так стверджує головний дослідник Христо Банів.
Одним з несподіваних відкриттів було те, що студенти не шукають порад серед місцевих шкіл і викладачів. Така ситуація вразила, оскільки, плануючи поїздку за кордон, студенти стикаються з цілим списком справ і пакетом документів, які необхідно привести в порядок для успішного вступу. Дивлячись на результати варто зробити висновок, що ініціатива і мотивація з'являється у студентів поза впливу школи. У той же час понад 52% студентів зізналися, що відчували невпевненість при виборі школи. Невпевненість обґрунтовувалася страхом перед ізоляцією (50%), тугою за домівкою (48%) і дискримінацією (34%).
Христо Банів заявляє, що за підсумками зібраної інформації можна прийти до висновку про те, що Покоління Z розвивається і будує майбутнє навколо подій, що відбуваються у світі в наші дні. В результаті чого розвивається і туристична індустрія, розширюючи можливості для зарубіжних відвідувачів та студентів. З таким результатом важливо розуміти, як популярність навчання за кордоном, так і саме міжкультурне взаєморозуміння повинні рухатися в одному напрямку, щоб уникнути негативних зіткнень і продовжувати прогресувати на одній швидкості.
Написано за мотивами статті.